Sporten voor het Zieke Kind

Sporten voor het zieke kind

Op zoek naar een nieuwe, sportieve uitdaging? Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis gaat weer Sporten voor het Zieke Kind. We hebben een aantal mooie evenementen op de planning staan en zijn op zoek naar enthousiaste wielrenners en hardlopers die een onvergetelijke belevenis willen ervaren. We hopen jou aan de start van één van deze prachtige belevenissen te zien verschijnen!

In 2023 heeft Sporten voor het zieke kind opnieuw een recordopbrengst van € 202.505 gegenereerd, waardoor het een van de belangrijkste campagnes van de stichting blijft. Het gezamenlijk sporten en aangaan van sportieve uitdagingen blijkt een prachtige combinatie te zijn om je op deze manier in te zetten voor kinderen in het Beatrix Kinderziekenhuis! We kijken terug op een buitengewoon succesvol jaar. Met Sporten voor het zieke kind worden welzijns- en wetenschapsprojecten gefinancierd die van wezenlijk belang zijn voor de patiënten die verblijven in het Beatrix Kinderziekenhuis.

Er worden vier evenementen georganiseerd:

Frozen Lake (half) Marathon

Spinningsmarathon

Play Video

Fietsen voor het zieke kind

New York Marathon

Frozen Lake Marathon 2024- Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis

Barbara

Loper Frozen Lake (Half) Marathon 2024

"Een waanzinnige ervaring om mee te maken en absoluut de coolste halve marathon die ik ooit heb gelopen. De adrenaline giert door je hele lijf, een kick om op deze manier weer je eigen grenzen te verleggen voor dit prachtige doel"

Spinningsmarathon 2024

Maite

Deelnemer 2022 en 2023

Meedoen aan de spinningsmarathon van het BKZ geeft veel voldoening en is ontzettend leuk! Alle sporters die meedoen aan de spinningsmarathon zijn individuen, maar samen strijden we voor hetzelfde doel: Zoveel mogelijk geld ophalen voor alle kids in het BKZ."

Passo dello Stelvio 2023

Marike

Wielrenner 2023

“Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan?? Trainen, twijfel, tranen en trots, dat heeft deze ervaring me gebracht. In een prachtige omgeving fietsen voor een nog prachtiger doel, ieder met zijn of haar eigen verhaal de berg op. Dat schept een bijzondere band en is een ervaring om nooit te vergeten!"

Dorien_New York Marathon 2023

Dorien

Loper New York Marathon 2023

"Je loopt de grootste, meest meeslepende marathon ter wereld met een miljoen schreeuwende Amerikanen langs de lijn, voor een ontzettend geweldig doel: het zieke kind. Het is onwerkelijk, groots en prachtig tegelijk. Je zal tijdens de maanden trainen vallen en opstaan om vervolgens met tranen van geluk over de finish te lopen."