New York Marathon 2025

Heb jij altijd al gedroomd van dé ultieme hardloopervaring? Dan is meedoen aan de New York Marathon de uitdaging voor jou. Het is een geweldige ervaring en een manier om iets bijzonders terug te doen.

Ren mee door de bruisende straten van de Big Apple, langs iconische plekken als de Brooklyn Bridge en Central Park. En het mooiste? Je doet dit niet alleen voor jezelf, maar vooral voor de kinderen van het Beatrix Kinderziekenhuis.

Alles wat jij moet weten 

Voordat jij je aanmeldt voor de New York Marathon 2025, willen we ervoor zorgen dat je goed geïnformeerd bent over alles wat je kunt verwachten. Van de voorwaarden tot het programma, het informatiemateriaal en veelgestelde vragen.

Wanneer jij, na al je trainingsuren en de zware 42 kilometer en 195 meter, de finishlijn in Central Park passeert, is dat een moment dat je nooit meer zult vergeten!  Maar voor je meedoet aan de New York Marathon, vind je hier alles wat je moet weten om met vertrouwen en enthousiasme aan de start te staan. Neem de tijd om je goed voor te bereiden, zodat je met de juiste verwachtingen kunt rennen voor het goede doel!

Voorwaarden Marathon New York 2024



Inschrijving New York Marathon

Je brengt minimaal € 5.650 mee aan sponsorgeld. Hiervoor ontvang je een:

  • Startbewijs voor de marathon
  • Hotelovernachting o.b.v. logies en ontbijt en een tweepersoonskamer met 2 bedden (kamer op indeling)*
  • Gratis Wifi in hotel
  • Vlucht Amsterdam – New York met KLM/Delta Airlines/United Airlines
  • Gratis ruimbagage à 23 kilo en 1 stuk handbagage
  • Transfers luchthaven – hotel en v.v.
  • Transfer naar de start met bus van Marathons International
  • Begeleiding door reisleiding van Marathons International, trainers en , fysiotherapeut in New York
  • Dagelijks spreekuur in het hotel
  • Marathons International Supporterspunt langs de route
  • Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis loopshirt met eigen naam
  • Officieel TCS New York City Marathon shirt
  • Technisch loopshirt met je naam van Marathons International
  • Fun after the Run borrel
  • Een wereldervaring om nooit te vergeten
  • Verzekeringen zijn niet inbegrepen en zijn voor eigen rekening
* Mochten er een oneven aantal lopers zich aanmelden, zal Marathons International contact met je opnemen. Indien een kamer op indeling niet mogelijk blijkt, dient de 1-persoonskamertoeslag betaald te worden.

Sponsorgeld

Iedere deelnemer brengt voor de Marathon voor het zieke kind €5.650 aan sponsorgeld mee. Dit is bestemd voor je reis, startbewijs en het welzijnsproject van de Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis.

  • Als deelnemer verplicht je in te spannen om sponsorgelden te werven voor Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis. Het minimum te werven sponsorbedrag bedraagt €5.650. Indien je als deelnemer dit minimumbedrag voor 13 oktober 2025 niet heeft behaald, ben je als deelnemer verplicht het verschil voor 20 oktober 2025 aan te vullen tot €5.650. Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis behoudt zich het recht voor om de deelname te ontzeggen indien deze aanvulling niet tijdig geschiedt. De reeds gedoneerde bedragen zullen onder geen enkele voorwaarde worden teruggestort.
  • Om je inschrijving definitief te bevestigen dien je direct € 750 over te maken via de doneermodule op je eigen actiepagina.
  • Voor 1 juli 2025 dien je 50% van je sponsorgeld binnen te hebben.
  • Voor 13 oktober 2025 dien je 100% van je sponsorgeld binnen te hebben.
Onze ervaring leert dat vrijwel iedereen het sponsorbedrag bij elkaar krijgt. Je moet je natuurlijk wel actief inzetten! Maak gebruik van het promotiemateriaal en onze tips. Mocht je ondanks al je inspanningen het gewenste bedrag niet bijeen krijgen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de organisatie om de mogelijkheden te bespreken. We hebben in zo'n geval altijd het recht om je reis te annuleren.

Let op: je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten die op dat moment al gemaakt zijn (zie annuleringsvoorwaarden). Omdat een deel van het sponsorgeld gebruikt wordt om jouw arrangement te betalen, adviseren wij deelnemers altijd om ook zichzelf te sponsoren.

Persoonlijke actiepagina

Na je aanmelding krijg je informatie toegestuurd om je eigen persoonlijke actiepagina aan te maken.

Toeslagen/extra opties (allen voor eigen rekening)

  • Wil je liever een kamer voor jezelf in plaats van op indeling? Dit is ook mogelijk voor een toeslag v.a. € 635.
  • Verlengen is mogelijk! De meerprijs voor verblijf tot dinsdag 4 november in New York willen is € 195 per persoon gerekend op basis van een kamer met tweepersoons bezetting. Voor verblijf tot woensdag 5 november geldt een toeslag van € 392 per persoon gerekend op basis van een kamer met tweepersoons bezetting. De transfer van en naar de luchthaven is dan inclusief. Prijzen zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid.
  • Mocht je tot dinsdag 5 november in New York willen verblijven, wordt er een toeslag van € 172 per persoon gerekend op basis van een kamer met tweepersoons bezetting. Afhankelijk van de beschikbaarheid van de vluchten, kan de transfer naar de luchthaven in- of exclusief zijn. Bij het omboeken wordt je geïnformeerd of er aan de beschikbare vlucht wel of geen transfer gekoppeld zit. Prijzen zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid.
  • Mocht je tot woensdag 6 november in New York willen verblijven, wordt er een Wil je nog langer blijven? Dan is de prijs op aanvraag en is er geen luchthaven transfer inbegrepen.
  • Een supporter meenemen is natuurlijk altijd mogelijk en extra gezellig! De toeslag hiervoor is €2.574 per persoon

Annuleringsvoorwaarden

Zodra jij je hebt ingeschreven, zullen wij kosten gaan maken voor reserveringen, tickets en startbewijzen. Deze kosten worden doorberekend aan deelnemers die na inschrijving annuleren. Mocht je niet het minimale sponsorgeld bij elkaar hebben opgehaald op de bovengenoemde data of kan je om andere redenen niet mee naar New York, dan ontvang je een factuur voor de gemaakte kosten. Je bent verplicht om deze factuur te voldoen. Wij adviseren deelnemers om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten met blessure-dekking en eventueel werelddekking. Als deelnemer ben je zelf verantwoordelijk voor de betaling van deze factuur.

  • Bij annulering tot en met 10 juli 2025 30% van de totale reissom (€772)
  • Bij annulering vanaf 10 juli 2025 100% van de totale reissom (€2.574)
De kosten van het startbewijs (€625) zijn in alle gevallen non-refundable. Indien de loper zelf de reis annuleert, zullen deze kosten op rekening komen van de loper. Indien de Marathon van New York geannuleerd wordt of de inreisbeperkingen Nederlandse reizigers in het algemeen (ongeacht vaccinatie) niet toelaten, dan zullen deze kosten komen op rekening van de Stichting Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis.

Indien je als deelnemer gedurende het voorbereidingstraject de deelname aan de New York marathon annuleert (voor wat voor reden dan ook), dan heb je als deelnemer de volgende keuzes v.w.b. de geworven sponsorgelden:

  • Deelnemer wijst de geworven sponsorgelden volledig toe aan een andere deelnemer van dezelfde groep;
  • Deelnemer doneert de bijdragen aan het Spierfonds voor onderzoek naar spierziekten.

Naamswijzigingen

Naamswijzigingen zijn alleen mogelijk tegen betaling van €125 aan wijzigingskosten. Een naamswijziging is mogelijk tot 1 september 2025.

Wijziging in heen- of terugreisdatum

  • Wijziging in heen- of terugreisdatum na bevestiging is mogelijk, maar op aanvraag en onder voorbehoud van beschikbaarheid en prijswijzigingen. De wijzigingskosten bedragen € 150 p.p. exclusief eventueel verschil in tarief.
  • Na 1 september 2025 zijn wijzigingen in reisdata niet meer mogelijk.

Reisadvies Verenigde Staten

Wij volgen de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de protocollen zoals opgesteld door branchevereniging ANVR. Ook houden we ons aan de richtlijnen van het RIVM en aan de lokaal geldende richtlijnen. Op dit moment gelden er (buiten het aanvragen van een ESTA/visum) geen inreisvoorwaarden om te reizen naar de Verenigde Staten. Mochten er kort voor vertrek nog veranderingen plaatsvinden zullen we je hierover informeren. Voor geldend reisadvies voor Verenigde Staten verwijzen we je graag naar de website.

Voor vertrek sturen we je informatie over de eventuele op dat moment geldende maatregelen.

Reisdocumenten

Je dient er zelf voor te zorgen in het bezit te zijn van alle benodigde documenten inclusief vaccinatie-, test– of herstelbewijs. Wijzigingen in voorwaarden tussen boeking en vertrekdatum met betrekking tot documenten zijn geen reden tot kosteloze annulering. Daarnaast dien je er voor te zorgen dat de gegevens bij boeking correct zijn ingevuld en overeenkomen met de gegevens op je paspoort. Ook dien je een ESTA goedkeuring aan te vragen, wij raden aan dit direct na boeking te doen via deze link. Zonder ESTA goedkeuring is het niet mogelijk om naar de Verenigde Staten te reizen.


Gezondheidsvoorschriften

Voor deze bestemming gelden mogelijk adviezen, respectievelijk voorschriften op het gebied van gezondheid. Voor informatie verwijzen wij je naar je huisarts, GGD, het Ministerie van Volksgezondheid of www.lcr.nl. Bekijk de volgende websites voor meer informatie over het coronavirus en reizen: RIVM, ANVR met veelgestelde vragen over reizen en coronavirus, Reisadviezen ministerie van Buitenlandse Zaken en WHO.

Marathons International

Het reistechnische gedeelte van deze reis wordt uitgevoerd door Marathons International. Al meer dan 42 jaar is Marathons International toonaangevend in het organiseren van marathonreizen. Ze kunnen ook met trots zeggen dat ze hierin de oudste van Nederland zijn en veel ervaring hebben in het samenstellen van jouw marathonreis. Hiernaast loopt het team zelf ook marathons en weten ze precies wat er in jouw gedachte rond gaat en waar jij behoefte aan hebt. Voor lopers, door lopers!

Marathons International is aangesloten bij het ANVR, SGR, het Calamiteitenfonds en T.O.U.R.S., de internationale organisatie voor reisorganisaties gespecialiseerd in loopreizen.

Bij Marathons International boek je niet alleen een hotel en een startbewijs, samen met ons creëren ze de omstandigheden voor een unieke marathon-beleving. Niet voor niets is hun pay off: You run, we care!

Programma New York Marathon 2025



Donderdag 30 oktober 2025

Vandaag vlieg je met een rechtstreekse vlucht van KLM/Delta Airlines/United Airlines naar New York. Je vertrekt vanaf Amsterdam en komt in de middag/begin van de avond (lokale tijd) aan in New York. Na aankomst word je ontvangen door de reisleiding en per bus naar je hotel gebracht. Hier aangekomen ontvang je je kamersleutel en kan je avontuur in New York echt beginnen!

Vrijdag 31 oktober 2025

Vrijdagochtend vertrek je vroeg samen met de reisleiding van Marathons International naar het Jacob K. Javits Convention Center waar de TCS New York City Marathon Expo plaats vindt. Hier kun je je startbewijs ophalen! Je krijgt het startnummer alleen mee op vertoon van je registratiekaart én paspoort, dus vergeet deze niet mee te nemen! Ook is er een beurs met alles op het gebied van hardloopgebied, waar je nog even rond kunt neuzen en de wellicht nog een paar mooie TCS New York City Marathon collector’s items kunt scoren. Je kunt hier op eigen gelegenheid rondlopen. Na de Expo gaan we met elkaar naar de Marathons International marathonbriefing.

Marathon briefing
Aan het begin van de middag verzamelen we ons in het Kaufman Theater, voor een marathon briefing. Tijdens deze presentatie krijg je de laatste tips en informatie ter voorbereiding op de marathon. Natuurlijk heb je ook de mogelijkheid om vragen te stellen aan onze ervaren tourleaders, trainers en fysiotherapeut. Zij weten namelijk hoe het is om New York te lopen!

Na de briefing wandelen we gezamenlijk naar het finishgebied in Central Park. Hier heb je tijd om alvast een foto voor de finish te maken en maken we tevens de jaarlijkse groepsfoto met alle lopers voor het Beatrix Kinderziekenhuis. De supporters kunnen hier even bij de tribune wachten, terwijl de lopers samen met onze trainer een verkenningsloop door Central Park maken. Wij laten je alle punten zien die op zondag van belang zijn, zoals bijvoorbeeld waar je je supporter het beste kan ontmoeten. Aansluitend aan de verkenningsloop verzorgt een professionele fotograaf een fotoshoot bij Umpire Rock met de skyline van New York op de achtergrond.
De rest van de middag is ter vrije besteding.

Optioneel programma
’s Avonds staat de TCS New York City Marathon Opening Ceremony op het programma. Tijdens de Parade of Nations presenteren lopers uit meer dan 100 landen zich met muziek, vlaggen en klederdracht. Als je wil kan je jezelf hier zelfs voor opgeven! Na de optocht is er een spectaculaire vuurwerkshow boven Central Park die je zeker niet mag missen.

Zaterdag 1 november 2025

Vrije dag. Je kunt bijvoorbeeld naar het National September 11 Memorial. Het monument voor de slachtoffers van de terroristische aanslagen op 11 september 2001 in de Amerikaanse stad New York. Maar ook Times Square, Empire State Building, Rockefeller Center zijn zeker een bezoek waard.

Optioneel programma
Op zaterdagochtend organiseert de marathonorganisatie de Abbott Dash to the Finish Line 5K Run. Dit is een hardloopwedstrijd over de laatste 5 kilometer van het marathonparcours Je kunt op een later moment een startbewijs aanschaffen als je hieraan mee wilt doen (ook leuk voor de supporters)!

Zaterdagmiddag vindt onze Stadstour met Pim plaats. Je kunt deze bijboeken voor € 60,-. Pim woont al enkele jaren in New York en laat tijdens deze bustour jou de hotspots en zijn favoriete plekken in Manhattan zien. Zo breng je o.a. een bezoek aan Strawberry Fields in Central Park, Grand Central Terminal, het 9/11 Memorial en het Financial District met uitzicht op het Vrijheidsbeeld. Een leuke manier om Manhattan te ontdekken en je benen te sparen!

Zondag 2 november 2025: D-DAY!

Vandaag is de grote dag waar je de laatste maanden naartoe hebt geleefd! In de vroege ochtend vertrekken de Marathons International bussen vanuit de hotels om je naar het startgebied aan de voet van de Verrazano-Narrows Bridge op Staten Island te brengen. Rond 09.10 uur gaat het écht beginnen… het startschot klinkt voor de TCS New York City Marathon 2025!

Ook voor de supporters staat er een bus klaar, waarmee ze samen met het begeleidingsteam naar het gezellige Marathons International Supporterspunt worden gebracht. Voor vertrek naar New York ontvangen de supporters een supporterspakket om goed herkenbaar en hoorbaar te zijn. We steken de lopers een hart onder de riem door ze luidkeels aan te moedigen!

Nadat je gefinisht bent kun je eenvoudig per metro terugkeren naar het hotel. Marathons International organiseert dan de gezellige Fun after the Run borrel. Je hebt vandaag een geweldige prestatie geleverd en dat moet gevierd worden! Met je medaille om je nek kun je met elkaar genieten en napraten over je belevenissen van deze dag. Wij trakteren!

Maandag 3 november 2025

Op maandag komt er helaas een einde aan het avontuur in New York. Je hebt de eerste helft van de dag nog ter vrije besteding. Op maandagochtend is er vanuit Marathons International een professionele fotograaf aanwezig op Times Square voor de 'Medal Monday' fotoshoot.
In de avond vlieg je terug met een rechtstreekse vlucht van KLM/Delta Airlines/United Airlines naar Amsterdam. De reisleiding begeleidt je uiteraard weer tijdens de transfer naar de luchthaven en helpt bij het inchecken. De volgende dag kom je aan in Amsterdam.

Veel gestelde vragen New York Marathon



Wat als ik het sponsorbijdrage niet bij elkaar krijg?


Uiteraard is het belangrijk dat je je actief inzet om het sponsorgeld bij elkaar te krijgen. Maak gebruik van je persoonlijke actiepagina en ons promotiemateriaal. Uiteraard kun je altijd contact met ons opnemen om de actiemogelijkheden te bespreken.

Mocht je ondanks al je inspanningen het gewenste bedrag niet bijeen krijgen, neem dan contact op met de Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis. We houden in zo'n geval altijd het recht om je reis te annuleren. Uiteraard is het ook mogelijk om jezelf te sponsoren om zelf een bijdrage aan je reis te doen.

Kan ik mijn deelname aan de marathon annuleren?


Je kunt je aanmelding annuleren. Hiervoor gelden hieronder genoemde annuleringsvoorwaarden.

Waarom raden wij je aan om een annuleringsverzekering af te sluiten voor de gehele reissom?


Zodra jij je hebt ingeschreven, zullen wij kosten gaan maken voor reserveringen, tickets en startbewijzen. Deze kosten worden doorberekend aan deelnemers die na inschrijving annuleren. Mocht je niet het minimale sponsorgeld bij elkaar hebben opgehaald op de bovengenoemde data of kan je om andere redenen niet mee naar New York, dan ontvang je een factuur voor de gemaakte kosten. Je bent verplicht om deze factuur te voldoen.
Wij adviseren deelnemers om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten met blessure-dekking en eventueel werelddekking. Als deelnemer ben je zelf verantwoordelijk voor de betaling van deze factuur.

  • Bij annulering tot en met 10 juli 2025 30% van de totale reissom (€772)
  • Bij annulering vanaf 10 juli 2025 100% van de totale reissom (€2.574)
De kosten van het startbewijs (€ 625) zijn in alle gevallen non-refundable.
  • Indien de loper zelf de reis annuleert, zullen deze kosten op rekening komen van de loper.
  • Indien de Marathon van New York geannuleerd wordt of de inreisbeperkingen Nederlandse reizigers in het algemeen (ongeacht vaccinatie) niet toelaten, dan zullen deze kosten komen op rekening van de Stichting Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis.

Is het mogelijk om mijn deelname over te dragen aan een ander?


Naamswijzigingen zijn alleen mogelijk tegen betaling van €125 aan wijzigingskosten. Een naamswijziging is mogelijk tot 1 september 2025.

Zijn giften aan goede doelen aftrekbaar van de belasting?


Stichting Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis beschikt sinds 1 januari 2008 over een ANBI status.
Meer informatie over ANBI's en het aftrekken van giften in jouw belastingaangifte is te vinden via: www.belastingdienst.nl/anbi

Waar gaat de uiteindelijke opbrengst van de marathon New York naar toe?


Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis zal de opbrengst van de marathon New York gebruiken om projecten voor het welzijn van zieke kinderen in het Beatrix Kinderziekenhuis te realiseren. Voor een overzicht van de lopende projecten verwijzen we je graag naar website.

Jouw avontuur,
van start tot finish geregeld.

Meedoen aan de New York Marathon is méér dan alleen de race lopen. Het is een complete ervaring waarin alles voor jou wordt verzorgd. Van professionele begeleiding en voorbereiding tot een onvergetelijke reis met vier nachten in New York. Met een team van enthousiaste lopers en supporters sta jij er nooit alleen voor. Je traint, reist en viert samen, terwijl je iets bijzonders doet voor de ernstig zieke kinderen in ons ziekenhuis.

3[1]
  • Sponsorbijdrage
    minimale inbreng van €5.650
  • Hotelovernachting
    4 nachten o.b.v. logies en ontbijt
  • Professionele begeleiding
    door Marathons Internationals en Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis
  • Fun after the Run borrel
    na afloop van het event
  • Startbewijs
    met tijdsregistratie
  • Hardloopshirt
    van Marathons Internationals en Vrienden Beatrix Kinderziekenhuis
ny_landings_ervaringen

Dorien - Deelnemer 2023

"Je loopt de grootste, meest meeslepende marathon ter wereld met een miljoen schreeuwende Amerikanen langs de lijn, voor een ontzettend geweldig doel: het zieke kind. Het is onwerkelijk, groots en prachtig tegelijk. Je zal tijdens de maanden trainen vallen en opstaan om vervolgens met tranen van geluk over de finish te lopen."

Carmen - Deelnemer 2024

De New York Marathon, de marathon der marathons, was een once-in-a-lifetime ervaring die we nooit meer zullen vergeten.

We hebben genoten van het hele traject, vanaf de allereerste bijeenkomst tot het moment dat we trots met onze medaille in de hand midden op Times Square stonden tijdens het fotomoment. Het ophalen van het waardevolle bedrag, de trainingsuren en de bijzondere mensen die we tijdens dit traject hebben mogen leren kennen, hebben dit avontuur onvergetelijk gemaakt. En dan, bevind je je uiteindelijk 42 kilometer lang in één van de mooiste steden ter wereld, gedragen door meer dan 2 miljoen toeschouwers en omringd door adembenemende uitzichten.

Elke stap die we zetten, bracht ons dichterbij een prettiger verblijf voor de kinderen. Een ervaring die onze grenzen verlegde, maar bovenal hun een stukje welzijn terug gaf.

“We make a living by what we get, but we make a life by what we give”

Scroll naar boven